Domov se zvláštním režimem
Emin zámek

NÁZEV POSKYTOVATELE:
Emin zámek, příspěvková organizace
NÁZEV POSKYTOVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBY:
Emin zámek, příspěvková organizace
KAPACITA POSKYTOVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBY:
43 lůžek
DRUH POSKYTOVANÉ SLUŽBY:
Domov se zvláštním režimem
MÍSTO POSKYTOVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBY:
Šanov 275,
671 67 Hrušovany nad Jevišovkou

Cíle domova se zvláštním režimem:

Vhodnou edukací, individuální pomocí a podporou vést klienty k získávání a upevňování hygienických, sociálních, pracovních dovedností a návyků. Přiměřenou motivací a aktivizací vést klienta k vhodnému využívání volného času. Profesionálním přístupem vytvářet bezpečné a důstojné prostředí a osvojování si takových dovedností a návyků, aby byli co nejméně závislí na pobytové sociální službě.

Klienti se tak dle svého zdravotního stavu a svých možností zapojují do péče o sebe i domácnost a jsou podporováni v samostatném rozhodování o svém životě. Klientům je dostupná potřebná míra individualizované sociální, ošetřovatelské, lékařské a další odborné péče. Klienti jsou taktéž podporováni ve využívání veřejně dostupných služeb a v sociálním kontaktu s okolním obyvatelstvem.

Poslání Domova se zvláštním režimem:

je poskytování služeb sociální péče klientům, kteří se v důsledku svého chronického duševního onemocnění, nebo duševního onemocnění vzniklého v důsledku závislosti na návykových látkách ocitli v nepříznivé sociální situaci.

Cílová skupina

okruh osob, kterým je služba určena

Cílovou skupinou jsou osoby ve věku od 18 let, které mají sníženou soběstačnost z důvodu jejich chronického duševního onemocnění nebo duševního onemocnění vzniklého v důsledku závislosti na návykových látkách.

Důvody vylučující poskytování sociální služby

  • Zájemce neodpovídá cílové skupině:
    • Zájemce mladší 18 let.
    • Je osobou závislou na návykových látkách, kdy tyto návykové látky aktivně užívá.
    • Je osobou, která potřebuje celodenní osobní asistenci.
    • Je osobou s mentálním postižením.
    • Pokud lze jedinci zajistit adekvátní péči jiným typem sociální služby.
    • Je nedostatečná kapacita zařízení.
    • Zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení.
    • Z důvodu akutní infekční nemoci není jedinec způsobilý k pobytu v zařízení sociálních služeb.
    • Zájemce o službu není v aktuální nepříznivé sociální situaci.

    Zásady poskytované sociální služby domov se zvláštním režimem

    Zásady individuality – služba je uzpůsobena a směřována vždy k jednomu určitému klientovi, k respektování jeho potřeb, představ, přání a tužeb.

    Pomoc a podpora – pomoc vychází z individuálně určených potřeb klientů, je aktivní, podporuje rozvoj jejich soběstačnosti, motivuje k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace a posilují jejich sociální začlenění. Sociální službu poskytujeme v zájmu klientů a takovými způsoby, aby bylo zajištěno dodržování základních lidských práv a svobod.

    • Zaměstnanci organizace dodržují individuální přístup ke klientům s ohledem na individuální sociální potřeby a přání klientů sociální služby.
    • Zaměstnanci organizace zachovávají rovnoprávný vztah s klienty sociální služby.
    • Zaměstnanci organizace respektují soukromí klientů sociální služby.
    • Zaměstnanci organizace podporují aktivní přístup, vedoucí k udržení soběstačnosti klientů sociální služby.
    • Zaměstnanci organizace dbají na rozvíjení a zachování důvěry ve vztahu s klienty sociální služby a nesdělují a neposkytují neoprávněným osobám osobní a citlivé informace o klientech sociální služby.
    • Zaměstnanci dodržují etický kodex.

    Důstojnost – zachování intimity a lidské důstojnosti, respektování práv a názorů klientů.

    Respektování soukromí – respektujeme soukromí klientů a to jak k osobním věcem, kdy s nimi manipulujeme vždy se souhlasem klienta, tak k soukromého prostoru klientů na pokojích, kdy vstupujeme se souhlasem klienta. Dále dbáme na zachovávání mlčenlivosti o všech citlivých a osobních informacích.

    Rozvíjení a zachovávání důvěry – poskytujeme pomoc a podporu takovým způsobem, aby byla ve vztahu mezi zaměstnancem a klientem aktivně rozvíjena a zachovávána vzájemná důvěra. V komunikaci vždy volíme vlídný lidský přístup. Zachováváme vzájemnou rovnost s tím, že klient a zaměstnanec jsou rovnocenní partneři, tj. že se zaměstnanec žádným způsobem nepovyšuje nad klienta a nikterak ho neponižuje.

Ceníky

Našim klientům zajišťujeme ubytování v pokojích se standardním vybavením. Součástí služeb je úklid, praní, žehlení osobního i ložního prádla. Dále zajišťujeme vyváženou, pestrou stravu 5× denně.

Ceny za ubytování

od 1. 1. 2025
Pokoj
Denní úhrada
Měsíční úhrada
(průměrný počet dní v měsíci: 30,42)
pokoj vícelůžkový
227,-
6 905,-
pokoj dvojlůžkový
238,-
7 240,-

Ceny za stravu

od 1. 1. 2025
Strava
Denní úhrada
Měsíční úhrada
(průměrný počet dní v měsíci: 30,42)
racionální
189,-
5 749,-

Fotogalerie

Kontakty

Jana Hanušková, DiS.

sociální pracovnice

Mgr. Monika Bára Plavcová

sociální pracovnice

Iva Grozsková

vedoucí úseku zdravotní péče